Avançar para o conteúdo principal

What do donors really want to do?

One of the most important principles of fundraising is this:  What people say about their charity has little to do with what they do.

Once you believe that, you'll stop taking terrible advice.

But don't just take my word for it.  Here's evidence from Nick Aldridge's blog:  Does actual giving behaviour match expressed giving preferences?

This interesting study compares what some UK survey respondents said they'd give £1 to with what people actually gave £1 to on eBay, when asked to donate during the checkout process.

"Help small UK charities stay open and help local people" did well in the survey but poorly in real giving.
"Give a child in Kosovo a pair of shoes and warm gloves that they can wear to school" did poorly in the survey but pretty well in real giving.

Conclusion?

... potential donors may turn out be more responsive to simple, emotive imagery than they claim or indeed believe. Conversely, donors may overestimate their interest in discriminating between causes on rational grounds. In shaping fundraising campaigns or messages, fundraisers should not imagine that potential givers will make a rational judgment in response.

The important thing here is this:  People's opinions and their actions do not line up.  Don't expect them to.  And don't build your brand or fundraising platform based on what people tell you in surveys or focus groups.

Telling someone "I'd give to that" is a fundamentally different action from actually giving to it.  When you just say you'd give, you have no skin in the game.  It's easy to say yes because it's politically correct or because you think saying yes will make you look good.  That's why complex and intellectual offers do well when people are asked about them.

But when it actually comes to shelling out money, a different dynamic is in play.  You respond to what actually moves you, not what you think should move you -- or what you think others think should move you. 

That's why the offers that work best are super-simple, emotional, and often a bit short-sighted.  Providing a meal for a hungry child will always beat creating systems that keep the child from going hungry.

You can spend your whole fundraising career trying to change this fundamental quirk of the human mind -- and you'll have a miserably unsuccessful career.  Or you can work with people as they really are -- and raise more money to actually get stuff done.

+ info

Comentários

Mensagens populares deste blogue

Las siete reglas de oro de la captación de fondos

Independientemente de si eres nuevo o ya conoces bien la profesión de la captación de fondos, de si captas fondos a través de la web o del modo tradicional (o ambos), te presentamos a continuación una serie de conocimientos y técnicas básicas que te serán útiles en tu trabajo. Si logras dominarlas, aumentarás las posibilidades de captar más dinero y de disfrutar de tu trabajo. Mucha gente simplemente se lanza a esta profesión sin haber aprendido previamente cuáles son los fundamentos de esta industria. No se aprenden de la noche a la mañana y puede que alguno de los consejos siguientes sean más fáciles de llevar a cabo que otros. Puede que necesites recurrir a ayuda externa, consultar a expertos o asistir a clases para que llegues a dominar aquello que necesites saber. Si necesitas ayuda, no dudes en pedirla. Te facilitará el trabajo. A continuación te exponemos algunas reglas de oro: 1. Estudia los argumentos que pueden ser útiles a tu organización a la hora de conseguir apoyo y la me

MOVIMENTO ANTI-POPOTA, LEOPOLDINA E ARREDONDAMENTOS!!!

É extraordinário como é fácil fazer grande caridade com o dinheiro dos outros!!! Pedem-nos "apenas" dois euros e fazem-nos o favor de doar um para a caridade. Claro que quem aparece a doar no final vários milhares são os donos dos grandes armazéns ... com o nosso dinheiro!! Reparem no que diz o site de um desses supermercados: "Nestes últimos três anos conseguimos angariar (...) um montante superior a um milhão de euros, " .... Extraordinário realmente, sobretudo se pensarmos que esse milhão de euros foi automaticamente deduzido dos impostos desta empresa .... como se fosse dinheiro deles e não nosso. Se querem dar para caridade dêm directamente ... ou se eu vos pedir vocês dão-me a mim para eu poder doar?! Então porque dão aos Modelos, Continentes, e Wortens? Eles têm obrigação e responsabilidade social a cumprir! Exijam! Se concordarem comigo enviem para outras pessoas.   (PS. Esta mensagem não é minha mas subscrevo o seu conteúdo)

Campanha de Angariação de Fundos - CUMN Agradecido (Coimbra)

No seguimento da campanha do CUMN Agradecido, de angariação de fundos para as obras do novo CUMN, o Circulo Loyola, com a colaboração de vários os grupos que funcionam no CUMN (Camtil, GVX, CVX, entre outros) e com outras entidades da cidade de Coimbra (Universidade de Coimbra, Rock Planet e o Conservatório de Música de Coimbra, Águas Luso, entre outras) está a organizar um CONCERTO SOLIDÁRIO .  Este concerto terá lugar no próximo dia 3 de Julho (véspera do feriado municipal), pelas 21 horas, no Conservatório de Música de Coimbra, com a participação dos músicos Tiago Bettencourt, Samuel Úria e o grupo Ciclo Preparatório. Mas como a festa não pode acabar por aqui, organizámos um serão After-Party no Rock Planet com a participação do grupo Salto. Uma excelente oportunidade para estarmos todos juntos, num ambiente diferente e bem animado. Todos este grupos têm de alguma maneira ligações ao CUMN e é com imensa gratidão que temos que lhes agradecer, bem como a todos os que estão a